Top 7 reclame ce au marcat copilăria generației Z

Fie că suntem conștienți sau nu, reclamele ne înconjoară zi de zi. De la clipuri scurte pe platformele de socializare până la afișe strălucitoare pe străzile orașelor, vedem constant mesaje menite să ne atragă atenția și să ne influențeze alegerile.
În ultimii ani, reclamele au reușit să își pună amprenta în viața tinerilor prin varietatea și interactivitatea pe care au prezentat-o , știind exact cum să atragă publicul spre produsul lor. La momentul actual, calitatea audio-video a acestora, s-a îmbunătățit, conținutul propriu-zis fiind pus pe loc secund. Totuși, când ne gândim la reclamele anilor 2000, ne amintim cu drag (sau nu) de motivele pentru care voiam neapărat să cumpărăm o anumită jucărie, o haină sau un anumit produs alimentar.

În acest articol, ne propunem să explorăm fascinația și impactul pe care reclamele le au asupra generației Z, în era digitală, în care linia dintre promovare și experiența personală devine din ce în ce mai subțire. Să descoperim împreună cum reclamele nu sunt doar mesaje de vânzare, ci și elemnte ce ne-au făcut copilăria mai frumoasă .

1.Sărbătorile vin! – Coca-Cola


Reclama de Crăciun Coca-Cola a devenit, de-a lungul anilor, o emblemă pentru sărbătorile de iarnă și a jucat un rol important în cultura pop, marcând începutul sezonului festiv pentru mulți oameni. Nici seria de filme “Home Alone” nu este atât de reprezentativă pentru Crăciun cum este această reclamă, pentru care tinerii au luptat . Apărută în 2001 și difuzată până în prezent, reclama Coca Cola a avut câteva ierni bune de hibernare, atunci când din varii motive nu a mai fost difuzată pe TV. Datorită ei, oamenii s-au apropiat, unindu-se pentru a crea o campanie ce consta în readucerea reclamei pe micile ecrane. Firma de sucuri a decis să îndeplinească dorința cetățenilor ,astfel, din 2016, această vestește întotdeauna venirea sărbătorilor.

2. Apa Hera

Încă din 2009 ,reclama apei Hera, a câștigat teren în lumea media, datorită modalității ingenioase prin care producătorii au ales să promoveze produsul. De câte ori nu te-ai gândit de ce brazilor nu le pică frunzele? Răspunsul a fost mereu chiar în fața noastră. Coniferele folosesc apa Hera! Sau de câte ori nu erai cu prietenii la un sleepover și cineva a spus de nicăieri “Hai gata cu fotosinteza, la culcare toată lumea!”. Fie că glumim sau nu, impactul acesteia a fost atât de mare încât, până și în prezent, tinerii postează videoclipuri amuzante pe diferite platforme prin care reinterpretează reclama sau recită întreg dialogul familiei de brazi.

3. Baby Amore

Probabil această reclamă a cauzat foarte multe certuri între părinți și copii dar cu siguranță nu asta a fost intenția producătorilor. Acum 10 ani, această jucărie era printre cele mai dorite cadouri de cei mici iar reclama a ajutat foarte mult în promovarea ei. De obicei, publicitatea apărea în perioada Crăciunului iar copiii aveau timp să își pregătească lista de dorințe. Foarte puțini chiar au primit păpușa dar partea bună este că nimic nu ne-a putut opri din vizionarea reclamei, având speranța că într-o zi va fi a noastră ( ziua aceea nu a mai venit).

4. Dr Oetker Paula

Cu siguranță până și în momentul actual știm să fredonăm întreaga melodie. Această reclamă a fost realizată pentru a atrage mai ales publicul tânăr și a avut un ton ușor ironic și plin de umor. Este difuzată și în zilele de azi dar are câteva mici modificări. Când această reclamă apărea pe ecran, te opreai din tot ce făceai și începeai să cânți împreună cu văcuța Paula. Totuși, nu o vom putea ierta deoarece ne-a făcut să ne întrebăm pentru totdeauna ce este mai bun:”Vanilie-Cioco sau Cioco-Vanilie?”.

5.Bonduelle

Reclama Bonduelle este din 2008 și nu se mai difuzează la televizor în acest format. Bonduelle a vrut să prezinte într-o manieră unică prospețimea produselor și savoarea pe care ele o oferă. Întreg conceptul reclamei pare ca fiind un desen animat, ceea ce a atras publicul tânăr și a reușit să îl mențină atent, dar și dornic de a testa legumele, probabil, singura modalitate pentru a-l convinge să mănânce sănătos. Deși de ceva ani buni nu s-a mai difuzat, reclama este încă bine întipărită în amintirea generației Z și oferă o mică doză de nostalgie.

6. Dalin

Reclama Dalin este printre cele mai cunoscute reclame din televiziune și s-a remaract datorită cântecului specific pe care îl are, dar și pentru calitatea superioară a produsului, pe care o promite. Cu siguranță, ai fredonat măcar o dată versurile melodiei și ți-ai imaginat rățuștele prin propria baie, iar dacă nu ai făcut-o, după ce citești asta ai șansa să o faci. Reclama aceasta a avut un impact major asupra noastră iar până și în ziua de astăzi lumea știe de ea chiar dacă nu a mai fost difuzată de ceva timp.

7.Oreo

Reclama Oreo a ales o metodă creativă pentru promovarea produsului, și a urmărit să evidențieze experiența plăcută a consumului biscuiților brand-ului. Publicitatea s-a adresat publicului larg, încercând să sublinieze aspecte precum gustul unic al biscuiților Oreo, modul de savurare a acestora sau modul în care Oreo poate aduce bucurie și să aducă oamenii împreună în momente plăcute. De fiecare dată când oamenii mănâncă acești biscuiți se gândesc la această reclamă din 2011, chiar dacă nu mai este difuzată.