
Tomoaki Nagao, cunoscut sub numele de Nigo, s-a nascut pe data de 23 Decembrie 1970. În timp ce studia la facultate, acesta a urmat cursuri de design și a început sa lucreze pentru revista Popeye ca și editor și stilist. La început, Nigo a încercat să își creeze o reputație in lumea modei japoneze cu magazinul său numit “Nowhere”, lansat pe data de 1 Aprilie 1993, in districtul Harajuku din Tokyo.

Întreaga sa viață, Nigo a fost un pasionat al muzicii hip-hop, aceasta introducându-l în scena pe care mai târziu a ajuns să o și domine. La vârsta de 16 ani, acesta se aventura prin magazinele de discuri ale orașului Tokyo, iar în acel an, acesta a reușit să economiseasca destui bani pentru a-și cumpăra un set de platane mult-dorite. Fermecat de hip-hop și de stilul acestui gen muzical, a început să se îmbrace ca și artiștii pe care ii vedea pe copertele CD-urilor personale.

După liceu, Nigo “a dat la schimb” plictisitorul oraș Gunma pentru barurile și neoanele capitalei, unde a acceptat un loc la Bunka Fashion College. Deși participa la cursuri, adevărata educație a lui Nigo a venit de la viața de noapte din Tokyo, acesta stabilindu-și conexiuni care ulterior îl v-or ajuta în cariera sa mai mult decât niște lecții despre tăiat și cusut. Mai târziu acesta afirmă că nu a învățat nimic la Bunka,iar cel mai important lucru ce i l-a oferit această facultate a fost întâlnirea cu Jun Takahashi (care ulterior a fondat brand-ul UNDERCOVER).
Tot în aceasta perioada tânărul Nagao s-a împrietenit cu așa-zisul “unchi al district-ului Harajuku”, Hiroshi Fujiwara. Cei doi au dezvoltat o prietenie, din care a rezultat și alias-ul său: Nigo.

Cu ajutorul lui Hiroshi Fujiwara, Nigo și Takahashi își deschid propriul lor magazin numit “Nowhere” în 1993. Magazinul comercializa o gamă selectă de brand-uri internaționale, dar și propriile creeații. Tot în această perioadă a fost creat și brand-ul “A Bathing Ape”.
Nigo și-a împins brand-ul ce comercializa tricouri și hanorace cu imprimeu camuflaj pe piața americană cu o tactică destul de neobișnuită. Acesta producea între 30 și 50 de bucăți din fiecare produs, dar doar jumătate din aceste cantități ajungeau sa fie vândute, restul fiind dăruite persoanelor precum Kanye West, Pharell Williams și altor raperi. Curând, brand-ul “Bape” ajunge sa fie un subiect de disuție printre tineri și raperi, acesta propulsându-l pe Nigo spre faima în Statele Unite ale Americii.

Chiar dacă linia de îmbrăcăminte BAPE și încălțămintea de colecție pot fi foarte populare în rândul adolescenților, nu ar fi greșit să spunem că Nigo este un “one hit wonder” al industriei modei. Acest lucru se datorează faptului că majoritatea americanilor consideră că este foarte dificil să achiziționeze mărfuri BAPE, deoarece singurele magazine complet operaționale sunt situate în New York și Los Angeles. Nigo este, de asemenea, cunoscut pentru colaborarea sa cu Pharell Williams pentru linia de îmbrăcăminte numită Billionaire Boys Club, pentru care este acum designer-șef și co-proprietar. El a proiectat, de asemenea, o linie de încălțăminte în parteneriat cu marca Ice Cream Footwear. În prezent, Nigo este directorul creativ al UT Brand of Uniqlo.
Nigo a reușit, de asemenea, să creeze mult hype în scena muzicală. El este DJ-ul grupului popular Teriyaki Boyz, care a produs și coloana sonoră oficială pentru unul dintre filmele Fast & Furious. Nigo deține, de asemenea, eticheta de înregistrare BAPE Sounds. Foarte recent, el a fost, de asemenea, vazut la show-ul de pe MTV Japan Nigoldeneye. Este interesant de remarcat faptul că linia de îmbrăcăminte BAPE nu a fost un eșec absolut, deoarece Nigo a primit Premiul de Stil la MTV Asia’s Awards în anul 2005. Un alt lucru puțin cunoscut despre Nigo este că el a avut o apariție în filmul de scurt petraj “Akihabara Majokko Princess de Takashi Murakami”, care și-a făcut drumul spre Galeria Tate Modern din Londra unde a fost prezentat la o expoziție numită “Pop Life”.

Nigo a extins marca BAPE în BAPE Café, iar BAPE se numără printre operațiunile care au fost destul de profitabile pentru el. Cu toate acestea, Nigo a anunțat pe Instagram că a renunțat la asocierea în continuare cu BAPE și nu mai este designerul și consultantul celebrului brand streetwear. În 2011, BAPE a fost achiziționată de către conglomeratul de modă din Hong Kong, I.T. Colaborările BAPE cu MAC și Pepsi merită menționate, împreună cu parteneriatul lor de lungă durată cu rapperii precum Kid Cudi, Beastie Boys, Soulja Boy și A$AP Rocky.
Produsele BAPE se pot achizitiona de pe site-ul:
http://www.us.bape.com