Gen Z in business: 7 afaceri de succes create de influenceri români sub 25 de ani

Persoana care lucreaza pe un laptop la o masa, cu o cana de cafea

Influencerii români nu doar că se bucură de o expunere foarte mare printre tinerii din mediul online, pe platforme precum TikTok sau Instagram, dar știu și cum să folosească această popularitate pentru a crea întreprinderi de succes. De la domenii precum fashion, la accesorii sau îngrijirea corpului, aceștia sunt 7 influenceri Gen Z care au reușit să construiască afaceri în afara universului virtual.

Afacerile lor combină naturalețea, autenticitatea și curajul, creatorii de conținut arătând, prin intermediul platformelor sociale, nu doar părțile glamuroase din a fi antreprenor, ci și partea reală: orele târzii de muncă, amenajarea locațiilor sau tipurile de clienți care le treg pragul. Totuși, acești Gen Z-eri nu se lasă bătuți chiar atât de ușor, profitând de susținerea urmăritorilor lor și progresul micilor intreprinderi prin publicitate. Descoperă poveștile din spatele reușitelor lor, pe care le-au realizat la vârste foarte tinere, dar care schimbă încet regulile jocului în lumea small business-urilor din România.

1. AXEL 113

Ada Goiu, împreună cu sora ei, Ana Goiu, au creat AXEL 113 în anul 2020, fiind atât fondatoare, cât și designeri ale hainelor pe care le produc, acestea fiind o expresie a personalităților lor. Piese foarte fresh, cool și versatile, întotdeauna în pas cu trend-urile actuale, dar cu o notă de inovație, AXEL 113 vinde haine doar pentru femei și le încurajează să se simtă bine în propria piele, creând o comunitate care apreciază atenția la detalii și originalitatea. Brand-ul este unul bazat pe practici sustenabile, fiecare piesă fiind făcută la comandă, în România, unică pentru cumpărătoare.

Succesul afacerii lor a fost recunoscut mai ales în acest an, în care au avut un stand de prezentare la Neversea, brand-ul a fost introdus pe aplicația și site-ul celor de la Fashion Days și au deschis un pop-up store, în București. Ada are 25 de ani și a devenit cunoscută pe TikTok, unde și-a construit o comunitate care o admiră, având 36 de mii de urmăritori și fiind apreciată pentru naturalețea sa din video-urile în care își expune părerea despre fashion, design interior sau tematici sociale. Ea a urmat Universitatea Naționala de Arte din București, fiind product designer înainte de a înființa AXEL 113, și povestește că, încă din copilărie, atât ea, cât și Ana, erau pasionate de desen și arte vizuale, fiind susținute de mediul lor și de părinți, care dețin o cofetărie.

2. Studio Nada

Studio Nada este un studio de design interior, care are sediul în București, înființat în 2022 de Anda Radu și Nazanin Shalbaf, două prietene care s-au cunoscut la Facultatea de Arhitectură ,,Ion Mincu”. Design-urile de interior propuse sunt, în general, minimaliste, însă elementele colorate, vibrante, câteodată maximaliste, sparg rutina și aduc inovații în casele bucureștenilor, promovând o estetică nu foarte des întâlnită pe conturile de Instagram ai altor designeri de interior. In interiorul firmei, Anda se ocupă de partea de administrare și organizare, iar Nazanin, design-ul și relațiile cu clienții.

Succesul afacerii a pornit deodată cu creșterea în popularitate a Andei, creatoare de conținut pe TikTok, unde, la 24 de ani, are 37 de mii de urmăritori și postează vloguri zilnice, în care arată viața unui designer de interior, proiectele pe care le au și evoluția șantierelor, împreună cu alte video-uri de fashion sau storytime-uri.

@duh_its_anda

parere noul look fara breton studionada.design pe ig🤘🏼

♬ original sound – duh_its_anda

3. Sonder

Sonder este o companie înființată de creatoarea de conținut Andreea Suciu, în 2021, care se ocupă de crearea de huse de telefon, personalizate pentru gusturile fiecărui client. Estetica huselor este una industrială, metalică, dar și colorată, incorporând în design-urile sale personaje din desene animate sau mașinuțe de jucărie. Prețul unei huse de telefon este 130 de lei, fiind făcute la comandă. Husele sunt transparente, iar elementele dorite de cumpărător sunt atașate husei, fiind mai apoi lipite cu un gel transparent. Succesul brand-ului Andreei este datorat popularității ei în mediul online, dar și a colaborărilor cu alți influenceri, precum: Vlad Jucan sau Monika Diaconu.

Andreea Suciu este creatoare de conținut, având 527 de mii de urmăritori pe TikTok, unde postează storytime-uri și vloguri din viața de zi cu zi. Ea este, de asemenea, asociată la Nectar Juice Bar.

@sonder.111

Ti cu ce ti-ai face o husa ? INSTAGRAM: Sonder.ro 🏃🏻‍♀️🤍💫

♬ original sound – SONDER.ro

4. Nectar Juice Bar

Nectar este un bar cu sucuri de fructe, cafea, produse de panificație și brunch, fondat de Cătălina Avădănii, în luna martie a anului acesta, care se bucură de un mare success printre tinerii bucureșteni. La inceputul lunii septembrie, a fost inaugurată cea de-a doua locație, Nectar Big Bro, cu un spațiu mult mai generos și un catalog mai diversificat, care conține cafea de specialitate, smoothie-uri, acai bowls, matcha, dar și produse de panificație, pentru a lua micul dejun. Comunitatea din jurul Nectar Juice Bar este una dinamică, tanară, care organizează și petreceri și susține evenimente culturale. Contul de Instagram ne arată meniul, procesul de amenajare, oamenii (și animalele lor de companie) care trec pragul locației Nectar, surprinzând foarte bine vibe-ul cool al barului.

@nectarjuicebarromania

Should we launch the New Matcha 🚀? Follow us on Insta for the details 💕 Ingredients: blue spirulina, organic vanilla, matcha, oat milk

♬ original sound – Nectar Juice Bar

Cătălina are mai puțin de 5000 de urmăritori pe TikTok, însă, deoarece asociații firmei sunt creatori de conținut cunoscuți, precum Anda Radu sau Andreea Suciu, Nectar a ajuns una dintre cele mai cunoscute cafenele din București.

5. Bullseyeclothing

Bullseye este o companie care produce haine, din 2021, fondată de Victor Sîntejudean, cu o estetică streetwear și high-fashion, care însă, păstreaza un design minimalist, în culori vibrante. Compania a lansat recent cea de-a doua colecție, piesele fiind unisex, concepute pentru adolescenți, iar prețurile variază de la 100 la 400 de lei. Brand-ul a devenit de succes deoarece foarte mulți artiști, prieteni cu Victor, poartă creațiile sale.

Victor Sîntejudean nu își manifestă latura artistică doar prin designul vestimentar, ci este student la Universitatea Națională de Artă Teatrală și Cinematografică “I.L. Caragiale”, fiind creator de clipuri video pentru artiști din industria muzicală românească, precum Olivia Addams, Oscar, MGL, DOC sau Ian, având o estetică foarte bine definită, în culori închise și cadre dinamice.

6. 12senses

12Senses este o afacere care a luat naștere în 2020, iar acum se ocupă cu producerea de parfumuri și produse pentru îngrijirea feței și a corpului. Afacerea a început prin a comercializa doze mici din parfumuri deja existente pe piață : ,,Ideea conceptului era aceea de a purta și testa parfumuri din marile magazine într-un dispozitiv versatil și elegant”, însă, acum, Giulia și-a creat propria linie de parfumuri, pentru toate gusturile, cu ajutorul specialiștilor din domeniu. Colecțiile prezente pe site nu au în componența lor doar parfumuri, ci și uleiuri de corp, seturi cadou sau produse pentru îngrijirea tenului. De asemenea, ea este fondatoarea 12Senses Club, care aduce împreună persoane ce gândesc la fel, punându-se accent pe iubirea și acceptarea de sine.

Giulia Dinu are 23 de ani și consideră că povestea 12Senses este călătoria ei proprie spre iubire de sine și autenticitate, aceste valori fiind promovate pe contul ei de TikTok, unde are 25 de mii de urmăritori. Ea este creatoare de conținut de lifestyle, fiind pasionată de fashion și beauty.

7. madchronics

madchronics este o mică afacere, care a fost înființată de Monika Diaconu. Nota de originalitate a brand-ului vine de la piesele tricotate, în combinații de culori vii, la care cu siguranță nu te-ai aștepta. De asemenea, ea creează pantaloni, seturi de 2 piese, toate hainele fiind produse în Romania. Pe lângă linia de îmbrăcăminte, Monika realizează și genți tricotate sau fulare, prețurile fiind cuprinse între 100 și 780 de lei. Postările de pe contul de Instagram arată vibe-ul fresh al brand-ului, care se diferențiază prin abordarea genului maximalist.

Succesul brand-ului a venit din colaborări cu alți influenceri: Cezara Cristescu, Ana Petcu, Ioana Taisia, cărora Monika le-a trimis piesele ei vestimentare pentru a le încerca. Monika are aproape 10 mii de urmăritori pe TikTok, unde face videoclipuri amuzante, de lifestyle sau fashion.

Cei 7 influenceri au reușit să își transforme urmăritorii în clienți, prin pasiunea lor inițială pentru conținut creativ, autentic, în care își expun părerile sau arată zile din viețile lor, fiind mai aproape de publicul lor tânăr. La vârste cuprinse între 21 și 25 de ani, acești creatori de conținut nu sunt doar persoane în mediul online, ci și antreprenori, care au construit afaceri de succes. Lecția pe care o oferă este una care să inspire și să amintească audienței lor că succesul vine cu ambiție și susținere din partea urmăritorilor.