game of the year

Elden Ring

Elden Ring de la From Software a câștigat jocul anului la Game Awards 2022. A câștigat și alte câteva premii în timpul ceremoniei, inclusiv cel mai bun RPG, cea mai bună regie artistică și cea mai bună regie de joc. Concurenții săi din categorie au inclus God of War Ragnarok (care a câștigat alte câteva premii), Stray (care a câștigat două premii indie), A Plague Tale: Requiem, Xenoblade Chronicles 3 și Horizon Forbidden West. Câștigătorul anterior Josef Fares (It Takes Two) a înmânat premiul creatorului Souls, Hidetaka Miyazaki, după ce o orchestră a cântat în direct piese din fiecare joc nominalizat. Miyazaki și-a exprimat recunoștința pentru premiu și a spus că plănuiește să facă jocuri și mai interesante în viitor.

de ce a castigat elden ring jocul anului?

Există mai multe motive pentru care Elden Ring merită toate laudele care i-au fost acordate. Prima și cea mai convingătoare este lumea sa. Nu este un secret pentru nimeni că multe jocuri open-world se pot lăsa sub greutatea hărților mari și goale, care prea des reduc jocul la o serie de liste de verificare interconectate. Elden Ring nu suferă de această problemă.
Lands Between sunt uluitoare în imensitatea și complexitatea lor. Există un milion de moduri minunate de a-ți întâlni creatorul numai în Limgrave, regiunea de deschidere a jocului. Temnițele ascunse conțin propriile sub-temnițe ascunse. Un mormânt obișnuit face loc unui tărâm întins de caverne cu un cer cu pete de stele. Spre deosebire de majoritatea jocurilor, poți vizita de fapt tot ceea ce vezi departe în depărtare — Erdtree auriu care se profilează, turnul grăbit de pe o stâncă zimțată, trolii care târăsc un vagon. Și puteți să vedeți totul, sau cel puțin să încercați, aproape de la început. Nu există o ordine stabilită în care trebuie să faci lucrurile. Concursul Jocul Anului din acest an a fost cusut la doar șase săptămâni din 2022. Elden Ring este unul dintre jocurile rare care transcende cu adevărat tocilar-o-sfera și devine un fenomen cultural autentic. Chiar și The New York Times a scris despre asta (în mod stânjenitor). Până la jumătatea lunii noiembrie a vândut peste 17,5 milioane de exemplare în întreaga lume.

Elden Ring reușește, de asemenea, datorită unei enorme demonstrații de încredere a dezvoltatorului FromSoftware. Acesta este un joc care nu se teme să te lase să ratezi lucruri. Dimpotrivă, este aproape imposibil să vezi și să faci totul cu adevărat fără ajutorul a numeroase ghiduri detaliate sau, mai bine, să vorbești cu prietenii sau străinii care explorează și Ținuturile existente. Pentru a vă oferi o idee despre cât de multe sunt de făcut, ghidul oficial al jucătorului este de aproape cinci lire și peste cinci sute de pagini. Al doilea volum, de o greutate similară, nu va apărea până în martie 2023, la mai bine de un an de la debutul jocului.
Pe lângă faptul că este plin de secrete, Elden Ring este pedepsitor de dur și nu există opțiuni pentru a varia dificultatea. Imediat după ce părăsiți zona de tutorial, există o luptă provocatoare între mini-șefi pe care o puteți încerca imediat – și majoritatea jucătorilor o vor face – dar veți pierde în câteva secunde. Poate dura ore întregi de măcinare pentru a îmbunătăți statisticile și echipamentul personajului tău suficient pentru a-l doborî pe acest tip, să nu mai vorbim de primul șef real.
Jocurile anterioare ale FromSoftware, cum ar fi seria Dark Souls și Sekiro din 2019, nu includ, de asemenea, opțiuni de dificultate. A devenit un semn distinctiv al jocurilor studioului. Directorul Elden Ring, Hidetaka Miyazaki, a recunoscut acest lucru într-un interviu din ianuarie acordat blogului oficial PlayStation, menținând în același timp că jocul deschis face dificultatea mai ușor de gestionat.

un review de la Mitchell Saltzman

În cele 87 de ore în care mi-a luat să-l înving pe Elden Ring, am fost supus unei emoții absolute: furia când am fost doborât de cele mai grele provocări ale ei, bucuria când le-am depășit în cele din urmă și o cantitate destul de mare de tristețe pentru munții de experience pe care i-am pierdut în drum spre unele dintre cele mai dure întâlniri cu șefi pe care FromSoftware i-a conceput vreodată. Dar, mai mult decât orice altceva, eram aproape constant uluit – din cauza numeroaselor priveliști absolut uluitoare, a amplorii unei lumi absolut enorme, a dușmanilor adesea îngrozitori și a modului în care Elden Ring îmi răsplătea aproape întotdeauna curiozitatea cu oricare dintre ele. O întâlnire interesantă, o recompensă valoroasă sau ceva și mai mare. FromSoftware ia mingea pe care The Legend of Zelda: Breath of the Wild a făcut-o și rulează cu ea, creând o lume deschisă fascinantă și densă despre libertate și explorare mai presus de orice, reușind, de asemenea, să împletească perfect un joc Dark Souls complet, în mijlocul ei. Nu ar trebui să fie o surpriză pentru nimeni că Elden Ring a ajuns să fie una dintre cele mai de neuitat experiențe de joc pe care le-am avut vreodată. S-a sfârșit prin poveștile secundare care m-au ținut cel mai captivat, mai degrabă decât marea intriga generală care îl creditează pe George R.R. Martin din Game of Thrones drept scenarist. FromSoft nu își schimbă în mod inteligent abordarea față de acestea din jocurile Souls, Bloodborne sau Sekiro; veți întâlni în mod natural personaje pe măsură ce explorați și descoperiți lumea și vă veți implica în problemele lor. Nu sunt “!” marcatori de pe hartă, fără puncte de referință care să te ghideze către ele, iar aceste personaje nu te semnalează întotdeauna sau nu doresc sau au nevoie inițial de ceva de la tine. Sunt doar oameni cu propriile lor agende și obiective, ale căror povești sunt afectate pe baza propriilor acțiuni sau inacțiuni.

Bibliografie