Breaking the Game: Cum Înfruntă Femeile Abuzul în Industria Gamingului?

Industria gamingului a fost mult timp percepută ca un teritoriu predominat de bărbați. Totuși , în spatele cortinelor și pe ecran, femeile au început să joace un rol tot mai semnificativ, ignorând stereotipurile și redefinind la propriu și la figurat regulile jocului. Tot mai multe femei s-au afirmat de-a lungul timpului ajungand chiar și în posturi înalte cum ar fi Amy Hennig, scriitoare și regizoare de jocuri video . Aceasta a lucrat la unul din cele mai apreciate jocuri la nivel narativ “Uncharted” din industria “Naughty Dog” afirmand rolul femeilor în industrie. O alta femeie care este în prezent idolul multor femei este Brenda Romero, deși in perioada anilor 80′ industria era predominant masculină aceasta a reușit să se afime cu grafica si desingnul jocului “Playboy: The Mansion și Dungeons & Dragons: Heroes” . În ziua de azi, femei ca ea inspiră o generatie întreaga să transforme gamingul într-un spațiu plăcut și divers în care toată lumea se simte inclusă.

Toxicitatea în gaming.

Din cauza domeniului predominat de bărbați , femeile nu pot să se simtă în largul lor, mii și mii de cazuri de jigniri, violență și amenințări au început să apară și tot mai multe femei s-au lăsat din această cauză iar cele care au rămas încearcă să fie mai puternice ca niciodată reușind să ignore comentariile spune din răutate. Am discutat cu câteva fete care fac parte din diferite comunități și toate mi-au spus același lucru, misoginismul este la un nivel maxim în industria gamingului. Fiind o jucătoare de League of Legends și Valorant , am avut multe experiențe neplăcute și comentarii toxice unele din acestea le regasiți in comentariile de mai jos. Aceștia reușesc sa facă dintr-o activitate relaxantă și plăcuta într-una toxica prin comentari cum ar fii “go back to the kitchen women” ,”du-te înapoi în bucătărie femeie” . Din viziunea lor, femeile ar trebui să își știe locul și sa asculte de ei iar stereotipul de femeie de casa iese în evidență chiar dacă ar trebui să rămână în trecut când vremurile erau diferite.

În zilele noastre, indiferent de gen oameni pot să se întrețină singuri, să aibă un salariu stabil și să ducă o viață fericită . Noi ca femei nu trebuie să fim reținute, avem dreptul la o educație, avem oportunitatea la o cariera și să trăim în egalitate cu bărbatul de lângă noi . Unele jigniri sunt mult mai aspre și ascuțite cum ar fii “go kill yourself”,”du-te și omoară-te” . Aceste cuvinte afectând în mare parte persoanele cu puțină încredere de sine care se lasă ușor influențate de vorbele celorlalte persoane, crescând rata de anxietate socială și scăzând radical stima de sine . Deși până în ziua de azi se raportează în jur de 50% de femei în industria gamingului aceste stereotipuri și complexe generale nu se opresc chiar iau amploare. Din perspectiva mea , uneori bărbații toxici strică tot cheful și distracția cu insecuritațile lor.

Perspective dintr-o industrie dominată de bărbați

O jucatoare de League of Legends , Valorant , Five M și multe alte jocuri afirmă: “Am avut destul de multe experiențe neplăcute și inconfortabile, jignirile folosite au fost in mare parte glume sexiste sau diverse înjurături cum ar fii ” go back to the kitchen”, “go make me a sandwich” și “go kill yourself”. Nu aș putea spune că m-au afectat dar mai mult m-au deranjat și le-am răspuns cu aceeași monedă”

O alta jucatoare de League of Legends, Valorant afirmă: “Da, am avut experiențe inconfortabile și aș putea spune că sunt doua tipuri de barbati, cei care o data ce aud că ești fata încep sa fie libidinosi sau cei care sunt extrem de misogini. Ca jigniri au folosit “go back to the kitchen”,”bitch”,”cunt”, “egirl”.Nu m-au afectat aceste jigniri pentru ca mereu sunt mai bună ca ei ca și kda iar ca răspuns le-am zis înapoi “go to war” și le-am reamintit sa se uite la scor că ei sunt sub mine. Aș putea spune ca observ diferențe dintre băieți și fete pentru ca deobicei cand nu vorbesc și ei nu știu ca sunt fata aud doar laude, dar din secundă în care încep sa vorbesc se atacă. Din punct de vedere al performanței nu exista nici o diferenta, de multe ori sunt peste ei”

De ce femeile care susțin feminismul primesc mai mult hate ?

Informații preluate dintr-un articol.”Când femeile se identifică ca feministe în contexte offline, ele se confruntă adesea cu respingere și discriminare sexistă (Henderson-King & Stewart, 1997; Reid & Purcell, 2004). Un fenomen similar pare să se întâmple și în comunitatea de jucători: o parte a comunității de jucători masculini își exprimă ostilitatea sexistă față de femeile care conștientizează inegalitățile de gen prezente în acest context sau care se identifică cu o ideologie feministă, etichetându-le drept „feministe”. killjoys’ (Chess & Shaw, 2015). Conform acestei concepții sexiste, faptul că o femeie din joc este feministă o transformă într-o figură a urii care ucide bucuria celorlalți, subliniind momente de sexism. Subiectul feminist din sală îi doboară, prin urmare, pe ceilalți, vorbind despre subiecte nefericite, cum ar fi sexismul, iar feministele ar putea părea ciudate pentru oamenii sexisti, care ar putea să nu aibă legături personale cu nicio feministă (Ahmed, 2010, p. 582). Drept urmare, femeile jucătoare care au opinii feministe sunt percepute ca perturbatoare în mod intenționat și sunt denigrate public, ceea ce le împinge să se simtă vinovate pentru că au afectat imaginea comunității de jucători la care doresc să se alăture (Ahmed, 2010; Braithwaite, 2014; Chess & Shaw, 2015). Mai mult, atunci când comportamentul unei victime nu este conform cu ceea ce se așteaptă social de la ea, ea este învinuită într-o mai mare măsură, în timp ce făptuitorul este exonerat de responsabilitate (Attreed & Kozlowski, 2018). Prin urmare, am examinat dacă femeile jucătoare descrise ca fiind feministe ar fi învinuite mai mult pentru incidentele sexiste care li se întâmplă, comparativ cu femeile jucătoare care nu sunt etichetate drept feministe.”(Bustos-Ortega, M., Romero-Sánchez, M., Megías, J. L., & Carretero-Dios, H. (2024). Gaming with a Feminist: Sexism and Perception of Sexist Incidents in Online Video Games. Sex Roles90(9), 1200-1217)

Studiu de caz.

Acest articol discută despre sexismul care se găsește frecvent în lumea jocurilor video online, un domeniu care este încă dominat predominant de bărbați, iar femeile, deși aproape jumătate din comunitatea de jocuri, sunt încă foarte des discriminate, supuse comentariilor sexiste, și primit negativ printre altele. Cercetătorii au încercat, la rândul lor, să înțeleagă mai bine modul în care oamenii supuși incidentelor sexiste în jocuri ar răspunde în funcție de tipul de femei implicate și de modul în care sunt văzute de ceilalți.

Ce au făcut cercetătorii?

  • Primul studiu a inclus 291 de participanți (145 femei, 146 bărbați) care au citit o poveste despre o femeie jucătoare, fie descrisă ca feministă, fie ca o jucătoare obișnuită, care a fost victima unor comentarii sexiste. Apoi, participanții au fost întrebați câte de mult cred că femeia este responsabilă pentru situația respectivă. egalitatea de gen (una normativă, beneficiind de acceptare, a doua radicală, nepopulară, iar cea de-a treia nu cuprinde nicio acțiune). Cercetătorii au măsurat, de asemenea, și gradul de sexism al participanților .
  • Al doilea studiu a inclus 400 de participanți (168 femei, 232 bărbați) și a analizat un caz similar, dar s-a pus accentul pe ce tip de acțiune pentru egalitatea de gen a întreprins femeia (normativă – în limitele acceptate social, nenormativă – mai radicală, sau fără nicio acțiune). Cercetătorii au măsurat și cât de sexiste sunt atitudinile participanților față de femei în jocuri.

Ce au descoperit?


Participanții cu atitudini mai sexiste au învinuit mai mult femeile descrise ca feministe sau cele implicate în acțiuni percepute ca „drastice” pentru egalitate. În schimb, femeile văzute ca „obișnuite” sau care desfășurau acțiuni mai moderate au fost considerate mai puțin vinovate. Percepția asupra identității femeii jucătoare influențează modul în care sunt evaluate incidentele sexiste .

(Bustos-Ortega, M., Romero-Sánchez, M., Megías, J. L., & Carretero-Dios, H. (2024). Gaming with a Feminist: Sexism and Perception of Sexist Incidents in Online Video Games. Sex Roles90(9), 1200-1217)

Surse.

Graficul despre bărbați și femei in industria gamingului.

https://public.flourish.studio/

https://www.statista.com/statistics/

Informațiile pentru studiu de caz

https://link.springer.com/article/

Imaginile

https://gencraft.com/generate

https://www.seaart.ai/

https://unsplash.com

Informații despre persoanele din industria gamingului

https://www.latimes.com/

https://www.mobygames.com/game/1038/jagged-alliance