Breaking the Game: Cum Înfruntă Femeile Abuzul în Industria Gamingului?

Industria gamingului a fost mult timp percepută ca un teritoriu predominat de bărbați. Totuși , în spatele cortinelor și pe ecran, femeile au început să joace un rol tot mai semnificativ, ignorând stereotipurile și redefinind la propriu și la figurat regulile jocului. Tot mai multe femei s-au afirmat de-a lungul timpului ajungand chiar și în posturi înalte cum ar fi Amy Hennig, scriitoare și regizoare de jocuri video . Aceasta a lucrat la unul din cele mai apreciate jocuri la nivel narativ “Uncharted” din industria “Naughty Dog” afirmand rolul femeilor în industrie. O alta femeie care este în prezent idolul multor femei este Brenda Romero, deși in perioada anilor 80′ industria era predominant masculină aceasta a reușit să se afime cu grafica si desingnul jocului Playboy: The Mansion și Dungeons & Dragons: Heroes . In ziua de azi, femei ca ea inspiră o generatie întreaga să transforme gamingul într-un spațiu placut si divers în care toată lumea se simte inclusă .

Toxicitatea în gaming.

Din cauza domeniului predominat de bărbați , femeile nu pot să se simtă în largul lor, mii și mii de cazuri de jigniri, violență și amenințări au început să apară și tot mai multe femei s-au lăsat din această cauză iar cele care au rămas încearcă să fie mai puternice ca niciodată reușind să ignore comentariile spune din răutate. Am discutat cu câteva fete care fac parte din diferite comunități și toate mi-au spus același lucru, misoginismul este la un nivel maxim în industria gamingului. Reușind sa facă dintr-o activitate relaxantă și plăcuta într-una toxica prin comentari cum ar fii “go back to the kitchen women” ,”du-te înapoi în bucătărie femeie” . Din viziunea lor, femeile ar trebui să își știe locul și sa asculte de ei iar stereotipul de femeie de casa iese in evidență chiar dacă ar trebui să rămână în trecut cand vremurile erau diferite.

În zilele noastre, indiferent de gen oameni pot să se întrețină singuri, să aibă un salariu stabil și să ducă o viață fericită . Noi ca femei nu trebuie să fim reținute, avem dreptul la o educație, avem oportunitatea la o cariera și să trăim în egalitate cu bărbatul de lângă noi . Unele jigniri sunt mult mai aspre și ascuțite cum ar fii “go kill yourself”,”du-te și omoară-te” . Aceste cuvinte afectând în mare parte persoanele cu puțină încredere de sine care se lasă ușor influențate de vorbele celorlalte persoane, crescând rata de anxietate socială și scăzând radical stima de sine . Deși până în ziua de azi se raportează în jur de 50% de femei în industria gamingului aceste stereotipuri și complexe generale nu se opresc chiar iau amploare.

De ce femeile care susțin feminismul primesc mai mult hate ?

Informații preluate dintr-un articol.”Când femeile se identifică ca feministe în contexte offline, ele se confruntă adesea cu respingere și discriminare sexistă (Henderson-King & Stewart, 1997; Reid & Purcell, 2004). Un fenomen similar pare să se întâmple și în comunitatea de jucători: o parte a comunității de jucători masculini își exprimă ostilitatea sexistă față de femeile care conștientizează inegalitățile de gen prezente în acest context sau care se identifică cu o ideologie feministă, etichetându-le drept „feministe”. killjoys’ (Chess & Shaw, 2015). Conform acestei concepții sexiste, faptul că o femeie din joc este feministă o transformă într-o figură a urii care ucide bucuria celorlalți, subliniind momente de sexism. Subiectul feminist din sală îi doboară, prin urmare, pe ceilalți, vorbind despre subiecte nefericite, cum ar fi sexismul, iar feministele ar putea părea ciudate pentru oamenii sexisti, care ar putea să nu aibă legături personale cu nicio feministă (Ahmed, 2010, p. 582). Drept urmare, femeile jucătoare care au opinii feministe sunt percepute ca perturbatoare în mod intenționat și sunt denigrate public, ceea ce le împinge să se simtă vinovate pentru că au afectat imaginea comunității de jucători la care doresc să se alăture (Ahmed, 2010; Braithwaite, 2014; Chess & Shaw, 2015). Mai mult, atunci când comportamentul unei victime nu este conform cu ceea ce se așteaptă social de la ea, ea este învinuită într-o mai mare măsură, în timp ce făptuitorul este exonerat de responsabilitate (Attreed & Kozlowski, 2018). Prin urmare, am examinat dacă femeile jucătoare descrise ca fiind feministe ar fi învinuite mai mult pentru incidentele sexiste care li se întâmplă, comparativ cu femeile jucătoare care nu sunt etichetate drept feministe.”(Bustos-Ortega, M., Romero-Sánchez, M., Megías, J. L., & Carretero-Dios, H. (2024). Gaming with a Feminist: Sexism and Perception of Sexist Incidents in Online Video Games. Sex Roles90(9), 1200-1217)

Studiu de caz.

Aprofundând acest subiect am găsit un articol care surprinde acest fenomen și îl analizează complex făcând studiu de caz. “Jocurile video rămân un mediu dominat de bărbați în care sexismul persistă. Deși femeile reprezintă aproape jumătate din comunitatea de jucători, ele se confruntă cu discriminare de gen, teme anti-feministe și atitudini sexiste în cadrul comunității, în special atunci când participă la jocuri online. Drept urmare, atât sexismul împotriva femeilor în cadrul jocurilor video online, cât și modul în care participarea femeilor este percepută de alți jucători au devenit relevante pentru investigație. Am efectuat două experimente pentru a examina modul în care aderarea aparentă a unei femei jucătoare la o identitate feministă și tipul de acțiune colectivă pentru egalitatea de gen la care participă ar influența percepțiile asupra unui incident sexist într-un joc video online. În Studiul 1 (145 de femei și 146 de bărbați), am repartizat aleatoriu participanții să citească o vignetă despre o femeie jucatoare descrisă ca fiind feministă sau obișnuită. În ambele viniete, femeia a fost supusă unor comentarii sexiste și am măsurat măsura în care participanții au dat vina pe femeie pentru aceste comentarii. În Studiul 2 (168 de femei și 232 de bărbați), am manipulat tipul de acțiune colectivă pentru egalitatea de gen (normativă vs. non-normativă vs. control) efectuată de o femeie jucător care a fost descrisă ca fiind o victimă feministă și măsurată. În ambele studii am măsurat nivelul de sexism al participanților față de femeile jucatoare. Rezultatele au arătat că participanții care au susținut cu mai multă tărie atitudinile sexiste față de femeile din joc au atribuit mai multă vină femeii feministe care a fost victima unui incident sexist (comparativ cu o femeie obișnuită din joc) și unei femei din joc care a efectuat acțiuni colective nenormative ( vs control). Ambele studii confirmă relevanța interacțiunii dintre atitudinile sexiste și caracteristicile relevante de gen ale femeilor din joc pentru blamarea victimelor în incidentele sexiste. Aceste constatări reprezintă un pas important către înțelegerea și abordarea experiențelor sexiste ale femeilor în jocurile online”(Bustos-Ortega, M., Romero-Sánchez, M., Megías, J. L., & Carretero-Dios, H. (2024). Gaming with a Feminist: Sexism and Perception of Sexist Incidents in Online Video Games. Sex Roles90(9), 1200-1217)

Perspective dintr-o industrie dominată de bărbați

O jucatoare de League of Legends , Valorant , Five M si multe alte jocuri afirmă: “Am avut destul de multe experiențe neplăcute și inconfortabile, jignirile folosite au fost in mare parte glume sexiste sau diverse înjurături cum ar fii ” go back to the kitchen”, “go make me a sandwich” și “go kill yourself”. Nu aș putea spune că m-au afectat dar mai mult m-au deranjat și le-am raspuns cu aceeași monedă”

O alta jucatoare de League of Legends, Valorant afirmă: “Da, am avut experiențe inconfortabile și aș putea spune că sunt doua tipuri de barbati, cei care o data ce aud că ești fata încep sa fie libidinosi sau cei care sunt extrem de misogini. Ca jigniri au folosit “go back to the kitchen”,”bitch”,”cunt”, “egirl”.Nu m-au afectat aceste jigniri pentru ca mereu sunt mai bună ca ei ca și kda iar ca răspuns le-am zis înapoi “go to war” și le-am reamintit sa se uite la scor că ei sunt sub mine. Aș putea spune ca observ diferențe dintre baieți si fete pentru ca deobicei cand nu vorbesc și ei nu știu ca sunt fata aud doar laude, dar din secunda în care incep sa vorbesc se atacă. Din punct de vedere al performanței nu exista nici o diferenta, de multe ori sunt peste ei”

Surse.

Graficul despre bărbați și femei in industria gamingului.

https://public.flourish.studio/

https://www.statista.com/statistics/

Informațiile pentru studiu de caz

https://link.springer.com/article/

Imaginile

https://gencraft.com/generate

https://www.seaart.ai/

https://unsplash.com

Informații despre persoanele din industria gamingului

https://www.latimes.com/

https://www.mobygames.com/game/1038/jagged-alliance