Anemona Hermeneanu: cum organizarea evenimentelor poate deveni un stil de viață.

În vara anului 2023, anticipativ perioadei de studenție în alt oraș, m-am văzut nevoit să-mi aleg un loc de muncă pe perioada verii. Era august deja, dar venea o perioadă de sărbătoare pentru noi, brașovenii.

Oktoberfest nu e tradiția noastră, dar pentru noi a devenit mai mult decât un festival. Pentru câteva zile, cetățenii, cei de prin împrejurimi, dar și turiștii nu ezită să-și sacrifice clasicele plimbări prin Centrul Vechi, vizitele la Biserica Neagră sau sesiunile de shopping la mall pentru o halbă de bere la festivalul anual Oktoberfest Brașov, cel mai mare de acest fel din România.

Așadar, am decis să profit de oportunitate și să aplic pentru un job pe perioadă scurtă la Oktoberfest. Am ales un job de promoter. Am susținut interviul cu Anemona Hermeneanu, director de evenimente și relații publice la Bonima, firma ce se ocupă de organizarea festivalului. Anemona a devenit curând o față familiară pentru mine și pentru colegii mei, datorită prezenței ei necontenite la toate secțiunile festivalului. Chiar și la sfârșitul celor mai obositoare zile, prezența ei denota același aer entuziast și energic.

Anemona Hermeneanu s-a născut la Zărnești, lângă Brașov și a urmat cursurile Facultății de Studii Europene și Relații Internaționale la Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca. Organizarea de evenimente a fost mereu pasiunea ei. Deține și o firmă de evenimente private, denumită DaDa Wedding, cu ajutorul căreia creionează momentele speciale din viața fiecăruia, transformând simplele idei în clipe de neuitat.

Cum contribuie Anemona la organizarea celui mai mare festival de bere din România

Nu din întâmplare Oktoberfest România a luat naștere la Brașov. Populația săsească, cândva predominantă în orașul dintre munți cunoaște, în zilele de azi, un proces de scădere. Acest fapt a stârnit dorința puținilor apartenenți rămași să își răspândească spiritul cultural în rândul tuturor brașovenilor. Astfel, s-a luat decizia organizării acestui festival pe modelul evenimentului de mare interes internațional Oktoberfest München. Anemona s-a aflat încă de la prima ediție din 2009 în echipa de implementare și organizare a proiectului. 15 ani și 14 ediții de Oktoberfest mai târziu, ea este director de eveniment și coordonează o echipă ce a ajuns la un moment dat să însumeze peste 50 de oameni. Succesul răsunător al festivalului a determinat expansiunea acestuia și în alte orașe precum București, Timișoara, Arad, Suceava, Pitești sau Galați. Fiind organizate sub tutela aceleiași companii-mamă, supervizarea acestor evenimente stă tot în mâinile Anemonei.

Pentru oamenii ca ea, pandemia a reprezentat doar o nouă provocare

Fiind implicată total în organizarea evenimentelor de peste 10 ani la acel moment, odată cu venirea pandemiei, Anemona a fost nevoită să-și regândească total strategia. Din neant, s-a ivit o oportunitate promițătoare. Lucrările la centrul comercial AFI Brașov fuseseră finalizate, deci sosise timpul deschiderii. Recomandată de succesul evenimentelor organizate de ea, Anemona a fost invitată să se ocupe de aceasta.

Era un proiect destul de greu, pentru că vorbim de un mastodont. La momentul acela, nu exista niciun fel de strategie. Am întrebat: <<Cât avem la dispoziție?>>.

<<-30 zile.>>

“Limitările impuse de pandemie au fost cea mai mare provocare”, afirmă ea. Deschiderea a fost un succes, Anemona ocupând în continuare postul de director de marketing. Deși a fost o realizare semnificativă, ocuparea acestei poziții a adus odată cu ea o serie de noi provocări care au necesitat o reinventare totală a modului de lucru pentru ea.

Deși se numește la fel, nu se compară deloc cu marketingul din zona de evenimente. Este un job ce necesită foarte mult planning. Trebuie să existe o strânsă legătură între ceea ce afișează campaniile noastre și ceea ce reprezintă coșul de cumpărături al clientului.

Este bine cunoscut faptul că, după perioada pandemiei, mecanica domeniului de vânzări s-a schimbat total. Digitalizarea atinge în momentul de față cote maxime și evoluează în continuare accelerat, toate astea datorită măsurilor de carantină impuse în trecut de virusul COVID-19. Dar cum se mulează un veteran al metodelor clasice de marketing la această schimbare? Ei bine, Anemona susține că deși lucrurile s-au simplificat semnificativ în urma acestei perioade, e foarte important să ai abilitatea de a ține pasul cu toate aceste modificări. Deși a urmat numeroase cursuri de Social Media Marketing cu această ocazie, ea a luat decizia de a externaliza aceste procese, oferind totuși input strategic.

Am învățat că experiența mea și recomandările pe care le primesc sunt în continuare foarte importante, dar totuși e normal să angajez oameni tineri, care sunt nativ mai familiari cu astfel de tehnici.

Perpetuarea cunoștințelor

Anemona și-a împărțit cunoștințele mai departe în cadrul American Hotel Academy, prima școală de management hotelier internațional din România. A predat studenților cursul de „Project Management for Events”.

Eram genul de cadru didactic care modifica programa, aveam tot felul de deplasări în teren. Făceam cu studenții mei ceea ce eu consideram că le va folosi realmente în viitor.


Una din întrebările care îi sunt  adresate Anemonei foarte des este dacă misoginia a fost sau nu un impediment în parcursul ei ca femeie de afaceri. Deși s-a întâlnit cu destul de multe situații în care a fost tratată diferit din acest motiv, ea susține că o bucură să profeseze într-o lume a bărbaților și îi face plăcere să ia parte la vremurile în care egalitatea de sex este susținută pe deplin.

„Femeile pot.”, susține ea cu tărie.

Anemona este o reprezentantă demnă a comunității de intraprenori din România și a devenit, cu siguranță, o inspirație pentru toate femeile care vor să pornească în antreprenoriat și ezită din cauza preconcepției că lumea afacerilor este dominată de bărbați.