Dacă nu cercetezi trendurile actuale și viitoare cu privire la social media ca pe un mod de a îți îmbunătăți strategia de marketing, cel mai probabil pierzi o oportunitate imensă de a crea conversii, de a construi liste de email și de a îmbunătăți felul în care te raportezi la generația ta.

Știi deja că audiența ta țintă este prezentă pe aceste platforme, activă în distribuirea de conținut și în interacțiunea cu brandurile. Important este cum profiți de această informație ca să obții cele mai bune rezultate posibile pentru afacerea ta.
Iată câteva trenduri pe social media la care ar trebui să fii atent dacă vrei să îți îmbunătățești rezultatele strategiei de marketing și îți duci brandul în topuri.
Cum creezi conținut de calitate?
Într-o lume a informației, în care fiecare utilizator de internet interacționează cu mii de mesaje zilnic, este din ce în ce mai dificil să captezi atenția audienței, chiar și pentru câteva secunde. Astfel, principala provocare a brandurilor este aceea de a crea conținut interesant, care să nu se piardă în mulțime și care să direcționeze oamenii către site. Pentru a reuși o asemenea performanță, este necesar să creezi o strategie de content adaptată brandului tău și care să se alinieze cu obiectivele propuse. Această unealtă de marketing îți va oferi o privire de ansamblu, te va ajuta să creezi sistematic și va crește calitatea comunicării.
Contentul este unul dintre pilonii de bază în digital marketing. Importanța sa este dată de faptul că răspunde la întrebările audienței tale, vine în ajutorul acesteia și te ajută să construiești o relație bazată pe încredere cu publicul țintă. De asemenea, print content calitativ și constant îmbunătățești comunicarea brandului și poți genera mai multe lead-uri. Consecvența comunicării este un element necesar pentru a crea credibilitate, încredere și notorietate. Conținutul calitativ aduce valoare consumatorilor, le captează atenția și îi fidelizează.

1. Identitatea brandului
Dacă nu ai deja un brand book, primul și cel mai important pas este acela de a defini identitatea companiei. Este necesar să stabilești personalitatea, direcția și stilul de comunicare, tonul vocii, precum și limba pentru care optezi.
2. Obiectivele de marketing
Este esențial să stabilești foarte clar care sunt obiectivele pe care dorești să le atingi, pentru a ști cu exactitate care sunt indicii de performanță de care vei ține cont. Acest lucru te va ajuta să poți măsura constant performanța conținutului și să îl adaptezi în funcție de rezultate.
3. Analiza pieței
Analiza pieței joacă un rol foarte important, deoarece îți permite să observi care este abordarea actuală a competitorilor tăi direcți și indirecți. De asemenea, research-ul este elementul cheie pentru a înțelege care sunt trendurile pe piață și cum au evoluat de-a lungul timpului. Astfel, poți anticipa anumite tendințe și schimbări în ceea ce privește conținutul pe care îl oferi clienților tăi și beneficiezi de reale oportunități de creștere.
4. Profilul clientului
O comunicare eficientă, care aduce rezultate, presupune să știi concret cui te adresezi. Pentru a putea determina cu ușurință audiența ideală pentru brandul tău, ține cont de anumite elemente demografice, precum: vârstă, gen, locație, educație, job și statut familial. De asemenea, este important să acorzi atenție și laturii comportamentale ale clientului. Ia în calcul ce obiective și valori personale și-a însușit, influențele culturale, preferințele, nevoile și ce conduită de cumpărare are.
5. Resursele necesare
Resursele de care ai nevoie în content marketing variază în funcție de modalitatea de a crea conținut pentru care optezi. Poți alege să colaborezi cu o agenție de marketing sau poți înființa un departament dedicat in-house.
Pentru majoritatea afacerilor, este mult mai profitabilă externalizarea serviciului de content. În caz contrar, trebuie să iei în calcul timpul investit, specialiștii de care ai nevoie și banii investiți în tool-urile utile.
6. Procesul de creație
Pentru a dezvolta o strategie eficientă, este esențial să ai în vedere încă de la început care va fi procesul de creație al conținutului pe care îl livrezi. Așa cum deja știi, ai posibilitatea să colaborezi cu specialiști în domeniu sau să creezi un departament dedicat. Beneficiile externalizării serviciilor constau în faptul că vei lucra cu specialiști care sunt mereu în pas cu tendințele momentului și care îți oferă consultanță oricând ai nevoie.
7. Calendar de planificare
În acest punct, ai ajuns pe ultima sută de metri în ceea ce privește strategia de content. Chiar dacă pare că nu este un pas necesar, este foarte important să stabilești un calendar editorial. Acesta îți va contura parcursul următoarei perioade și vei ști exact ce, când și cum vei livra către audiența ta.
8. Analiză și optimizare
Ultima, dar nu cea din urmă etapă este aceea de analiză și optimizare. Este important să stabilești metodele de verificare a rezultatelor, dar și cum vei interveni pentru a le eficientiza pe parcurs. Trebuie să știi încă de la început că acest proces de optimizare va fi în continuă desfășurare și adaptare la obiectivele pe care ți le setezi.





