La bază, designul grafic transmite un mesaj. Este un mijloc de comunicare, un mod unic și remarcabil de a ajunge la consumator. În speță, tot ce consumăm are la bază un concept, care mai apoi este adus la viață de mințile creatoare ale unor oameni ingenioși.  

Folosind imagini, grafică și text, designerii creează o poveste sau un mesaj care să atragă potențialii consumatori. în general, designul grafic este foarte prezent în viața tuturor și fiecare om, involuntar, se lasă influențat de magnitudinea pe care o are aceasta la nivelul minții. 

Logourile, site-urile, reclamele, mass-media sunt lucruri care ne înconjoară permanent și ne influențează deciziile, de la politică la modul în care ne alocam finanțele, etc. 

De aceea designul grafic, este un pion veritabil în viața unui om și ajunge să ne controleze viața, fără să fim conștienți de acest lucru.  

1.REȚELELE NOASTRE FAVORITE DE SOCIAL-MEDIA

Fiecare individ alege să se deconecteze accesând lumea virtuala prin aplicații de social-media. Acestea, fără să ne dăm seama sunt alese de noi prin intermediul unor criterii, și anume: reprezintă un domeniu care ne interesează, ne ajută să ne conectăm cu persoane, ne oferă inspirație, etc.  

ÎNSĂ toate aceste criterii vin împachetate într-o maniera plăcută vizual care-l face pe consumator sa revină de fiecare dată. Subconștientul nostru este atras de ceea ce vedem plin de culoare, formă și sens, pe platformele noastre digitale preferate.  

Ca și consumatori, suntem hrăniți de ceea ce alegem noi ca ne satisface simțul vizual, keep in mind, creatorii de conținut și corporațiile pe asta își bazează existența. 

2. LOCURILE UNDE ALEGI SĂ-ȚI PETRECI TIMPUL ȘI SĂ CONSUMI DELICII

În vremurile noastre se pune accent din ce în ce mai tare pe aspectul localurilor și poate vă întrebați de ce. Ei bine, se știe ca omul este atras vizual de ”frumos”, iar într-un local, acest frumos este obținut printr-un design interior modern cu un vibe fresh care te face să rămâi de dragul spațiului.

De la mesajele care te întâmpină la intrare, până la meniul afișat din spatele unui barista, totul este un joc de design care te atrage într-un ciclu comercial. Nu știi ce să-ți comanzi? Aici intervine meniul special conceput care să-ți acapareze apetitul. Te las cu o serie de întrebări care susțin argumentele: ce te-ai face fără o grafică care să-ți stârnească interesul, cât de greu te-ai hotărî, așa dependenți suntem de arta vizuală?

Photo by Toa Heftiba on Unsplash

3.FIRMELE PE CARE LE ALEGI 

Adeseori, oamenii tind să caute perfecțiunea, mai ales la locul de muncă sau la viitoarele colaborările pe care doresc să le aibă. Această perfecțiune a fost dovedită să fie aleasă după aspectul firmelor sau a bradului.

Aici, intervine logoul, reclamele și modul prin care o firmă sau un brand alege să se afișeze pe piața muncii.  

Este surprinzător să afli cât de multe posibilități vor veni de pe urma unui design frumos, peste calitatea produsului, ele concură la menținerea pe piață a brandului sau a firmei.

Why is the visual aspect of a brand’s look and feel so important?Your customers will see this piece of your brand more than anything else. It ties all your marketing materials together. Your logo can communicate class, sophistication, and professionalism. On the other hand, changing the imagery, font, and colors can communicate laughter, fun, and childhood memories.

According to research, brand loyalty is worth up to 10 times as much as a single purchase.

Sursa: https://odacreative.com/blog/2019/09/03/make-a-visual-impact-important-elements-of-effective-brand-design/

4.FILMELE PE CARE LE VIZIONEZI 

Audiența își alege filmul de cele mai multe ori după campaniile produse pentru a lansa filmul pe o piață cât mai largă, acesta este un mod foarte reprezentativ punct de vedere vizual.

“The recommendations we give to others are based on our experiences. But those experiences are still going to be driven to some extent by advertising and marketing campaigns. And considering those campaigns are the subject of a good amount of the online content being produced by actual end-user customers (like me) it’s more important than ever that studios not just track the impressions registered by the campaign but also the discussion that’s evolving around them. 

Sursa: https://www.firstshowing.net/2008/what-encourages-your-decision-in-choosing-a-movie/

Aceasta este cartea de vizită a filmului, setează tematica, genul și interesul celui care urmează să vizioneze opera de arta sub forma video. O campanie bună cu o grafică bine gandită , poate manipula cu ușurință dorința celui care vizionează, prin formele, culorile și textul său.

5. ALIMENTELE PE CARE LE  PUI IN COȘ

Te-ai gândi vreodată ca alimentele pe care le pui în coș au o strânsă legătură cu ambalajul acestora? Simpla decizie de a cumpăra semințele cu ambalajul mai atractiv și calitativ pentru meciul de fotbal al sezonului, este dovada clară că oamenii tind să aleagă esteticul, în favoarea unui preț redus. 

Când privești râșnița de sare de pe masă, să știi ca ea a fost aleasă pentru designul atractiv a materialului din care este concepută și forma acesteia, nu neapărat pentru conțiunut.

Un studiu care susține argumentul de mai sus:

Producătorii de top plătesc mulți bani pentru a avea etichetele lor proiectate de profesioniști pentru un motiv bun. Ambalarea unui produs are un impact major asupra deciziilor de cumpărare a populației. Dacă un produs este bun, dar eticheta este slabă din punct de vedere vizual, atunci va avea aproape sigur un impact negativ asupra vânzărilor. Ambalarea produselor este esențială pentru a câștiga clieți.

Sursa: https://www.startupcafe.ro/marketing/ghid-afaceri-ambalaj-produs.htm

6.SITEURILE PE CARE LE ACCESAM

Când navigăm pe marele internet suntem adesea influențați de interfețele siteurilor pe care le accesăm. Și în această situație, totul este un joc psihologic.

Modul în care este conceput designul acestor interfețe decid dacă consumatorul se va plictisi ușor, va părasi pagina, sau va rămâne acaparat de ceea ce se întâmplă. Jocul de culori, fonturi și texturi, este un lucru bine studiat, ca mai apoi să fie o ”armă” de atac asupra consumatorului, în favoarea livratorului de conținut.

7. PRODUSELE ELECTONICE (și nu numai) PE CARE LE DEȚINEM

Toate gadgetsurile pe care le-am achiziționat, au o întrebuințare specifică. Însă, procesul prin care le-am ales, a fost unul strict bazat pe propriile noastre gusturi. Ei bine, orice obiect plasat pe piață, are un design, fie el simplu/minimalist sau complex. Fiecare individ, când vine vorba de a achiziționa ceva, pe lângă marja de preț pe care și-o impune, atenția este îndreptată către aspectul produsului și întrebuințările acestuia.

Aspectul produsului joacă un rol foarte important, pentru ca acesta să capete valoare pentru cumpărător. De aceea, și aici intervine nevoia designului. Fără acesta, obiectul nu ar căpăta culoare și viață în ochii noștri.

HOW PRODUCT DESIGN CAN CHANGE THE WORLD