În ziua de azi, orice firmă care își vinde serviciile pe piață încearcă sau a reușit deja să își construiască o imagine proprie. În termeni de design acest lucru este denumit branding. Logo-ul este o parte importantă din procesul de branding, acesta reprezentând o parte din imaginea firmei. Cum faci un design de logo extraordinar? Iată cateva dintre criteriile pe care ar trebui să le consideri atunci când construiești un logo: взять деньги в займы по паспорту
1. Keep it simple
Unul dintre cele mai importante principii in logo design îl reprezintă simplitatea. Cu toți cunoaștem logo-ul de la McDonald’s, Apple sau Microsoft. De ce? Deoarece sunt foarte simple ca și compoziție și se întipăresc în minte ușor. Da, contează foarte mult și celelalte componente ale procesului de branding precum marketingul, valorile brnadului și altele, dar logo-ul este cel asociat cu serviciile unei firme. În același timp, din punct de vedere tehnic, un logo simplu este mult mai ușor de folosit în orice situație. Un logo complicat cu multe detalii nu poate fi folosit la dimensiuni mici iar, simplificând-ul în acest scop poate duce la pierderea valorii.
2. Fii creativ. Experimentează
Creativitatea joacă un rol foarte important în momentul procesului de creeare a unui logo. Cu cât un logo este mai creativ, cu atât este mai atrăgător. Un bun exemplu îl reprezintă logo-urile de tip “White Space”. Acest tip de logouri deobicei incorporează elemente într-un mod subtil și foarte creativ. Ca și designer, creearea de logo este un joc al experimentării cu diverse concepte, un fel de trial-and-error, așa că, să nu îți fie frică să încerci toate ideiile care îți trec prin cap.
3. Ușor de ținut minte
În strânsă legătura cu primul principiu, este foarte important ca un logo să poată fi reținut foarte ușor. Acest lucru poate fi obținut printr-o strucutură simplă a logo-ului, fără a include prea multe detalii sau forme complicate. Totodată acest efect poate fi obținut și prin asocierea logo-ului cu un slogan, spre exemplu sloganul Apple “Think Different” sau sloganul KFC “It’s Finger Lickin’ Good”.
4. Culoare. Coloare. Culore.
Un studiu recent arată că o persoană decide dacă îi place sau nu un produs în 90 de secunde, iar 90% din decizie o reprezintă culoarea. Teoria culorilor este și va fi una dintre cele mai importante în lumea designului, iar felul în care folosim culorile într-un logo este foarte important. Fiecare culoare reprezintă o emoție, putem spune, de aceea este important să știm ce vrem să transmită logo-ul și cum se îmbină cu valorile firmei. Spre exemplu, albastrul inspiră siguranță și totodată aduce cu gândul la lucruri legate de business, fapt pentru care este folosit pentru bănci sau firme de IT. Aceste concepte nu sunt așa zis “bătute în cuie”, iar fiecare firmă își alege culorile în conformitate cu ceea ce vrea să exprime.
5. Cu scris? Fără scris?
În lumea designului există mai multe tipuri de logo care sunt folosite în scopuri diferite. Cel mai bun exemplu este Coca-Cola care a optat pentru un logo de tip “Logotype” care conține doar scris. Un logo simplu și ușor de ținut minte care în sine, exprimă produsul. Așa că, răspunsul la întrebare este da și nu în același timp. Este la latitudinea designerului și a firmei de a-și alege stilul. Un logo cu scris si emblemă poate avea același impact cu unul care are doar scris. Ultimele tendințe în lumea designului sunt simbolurile simple, minimaliste, fără scris dar asta nu înseamnă că tipografia nu va mai fi relevantă.
6. Devino una cu clientul
Relația client-designer este importantă deoarece produsul final este influențat de aceasta. Nu întotdeauna clientul va asculta ce ai de spus, iar nu întotdeauna vei putea asculta cu adevărat ce dorește clientul. Un mod în care poți face acest proces mai eficient este să știi să pui întrebări care îți oferă răspunsurile care le cauți. Care sunt valorile firmei? Ce dorește firma să exprime prin acest logo? Care este clientul perfect? Prin acest mod îți ușurezi procesul iar șansele ca tu și clientul să ajungeți la o întelegere cresc exponențial. Totodată, nu ezita în a veni cu propriile sugestii și ascultă atent feedback-ul clientului.
7. Good design is honest
Dieter Rams a fost un designer industrial care, în misiunea sa de a descoperi răspunsul la întrebarea “Is my design good?” a creat o listă de 10 principii ale designului de calitate care, mai tărziu au devenit decalogul designerilor de peste tot. Dieter explică că designul de calitate nu îi dă superputeri produsului și că nu acesta este scopul. Designul de calitate trebuie să facă un produs ușor de înțeles și să fie onest.