7 cele mai dificile jocuri pentru speedrun

Să fim sinceri, cu toții iubim jocurile video. Chiar dacă uneori ni se par o pierdere de timp sau de bani, ne place să ne scufundăm în atmosfera lumilor imaginare pe care ni le oferă, să intrăm în pielea personajelor, să le aflăm poveștile și emoțiile. Evident, nu toate jocurile au o poveste specifică sau povestea nu face parte din gameplay. Aceste jocuri sunt cele competitive, unde există o luptă între mai mulți jucători al unui meci, iar ceea ce contează este skill-ul fiecărui player. Ei bine, și speedruninng-ul poate fi considerat o competiție. Speedrunning-ul este activitatea prin care o persoană termină un joc în cât mai puțin timp, folosindu-se de cunoștințe avansate ale jocului, de diferite exploit-uri și muscle memory. Poate fi văzut ca o competiție între cine deține recordul mondial la un anumit joc. Există mai multe tipuri de speedruns. Cele mai populare tipuri de speedruns sunt:

  • Any% unde scopul este să termini jocul cât mai rapid, fără nicio restricție
  • Glitchless unde scopul este să termini jocul cât mai rapid, fără a abuza de vreun glitch
  • 100% unde scopul este să termini jocul cât mai rapid, dar progresul jocului trebuie să fie 100% completat
  • Low% unde scopul este să termini jocul cât mai rapid, cu un progres al jocului cât mai mic

Iată 7 jocuri care sunt considerate printer cele mai dificile pentru speedrun.

Elden Ring

Elden Ring este un joc RPG din anul 2022 dezvoltat de către compania From Software și regizat de către directorul Hidetaka Miyazaki, cunoscut pentru jocuri din seria Dark Souls. Elden Ring este un joc dificil pentru speedrun din mai multe motive. Un motiv este faptul că lumea este foarte mare, plină de obstacole, inamici și bosses care sunt dificili de bătut și care necesită  mult antrenament. Un alt motiv este complexitatea mecanicilor pentru mișcări și complexitatea itemelor, care necesită cunoștințe avansate ale jocului. Recordul actual pentru any% speedrun este de 19m 30s, recordul fiind deținut de către ShakainoGomi.

The Binding of Isaac Rebirth

The Binding of Isaac Rebirth este un joc roguelike apărut în anul 2014, proiectat de Edmund McMillen și dezvoltat și publicat de Nicalis.  Jocul este cunoscut pentru elementele sale roguelike, dificultatea și elementele sale întunecate și macabre. Este un joc dificil pentru speedrun din cauza generării random a fiecărui nivel. Asta înseamnă că jucătorii care fac speedrun la joc trebuie să se adapteze la noi scenarii de fiecare date. Pentru a putea reușii a termina jocul în cât mai puțin timp este nevoie de cunoașterea sinergiilor, itemelor, inamicilor și a mecanicilor. Recordul actual pentru any% este de 56m 42s și este deținut de către Fallenfor.

Enter the Gungeon

Enter the Gungeon  este un joc bullet hell roguelike apărut în anul 2016 dezvoltat de Dodge Roll și publicat de Devolver Digital. Jocul conține mai multe nivele, în care te lupți cu diferiți inamici și bosses prin ajutorul armelor. Ca și The Binding of Isaac, nivelele sunt random generated ceea ce face și acest joc unul greu pentru speedrun. Jocul are un design de nivel dificil și o schema de control neobișnuită, unde jucătorul trebuie să se concentreze pe mai multe lucruri în același timp, cum ar fi, viața, poziția, gloanțele, și movement set-ul. Recordul actual pentru any% este de 6m 35, recordul aparținându-i lui HollowGun.

The Elder Scrolls V: Skyrim

The Elder Scrolls V: Skyrim este un joc video RPG dezvoltat de Bethesda Game Studios și publicat de Bethesda Softworks. Jocul este popular pentru lumea sa fantastică, povestea bună, gameplay-ul și personajele create. Ceea ce face acest joc dificil pentru speedrun este lumea imensă, care este acoperită de multe cutscenes și dialoguri obligatorii pentru a continua jocul. De asemenea, glitch-urile și bug-urile folosite de jucătorii care fac speedrun sunt foarte dificile și necesită multă precizie și sincronizare pentru a fi corect executate. Recordul actual pentru any% este de 22m 58s, acesta fiind deținut de către Waz.

Minecraft

Minecraft este un joc de tip sandbox dezvoltat de Mojang Studios și lansat în anul 2009. Jocul a fost creat de Markus “Notch” Persson. Minecraft a devenit un joc cunoscut datorită elementului sandbox al jocului, care permite creearea propriei lumi așa cum își dorește fiecare. Evident, asta înseamnă că fiecare lume este generată diferit, ceea ce face speedrunning-ul dificil. Acest lucru face ca jocul să fie imprevizibil, jucătorul fiind nevoit să se acomodeze cu noua lume foarte rapid. Recordul actual pentru glitchless este de 7m 45s, deținut de jucătorul zylenox.

Pizza Tower

Pizza Tower este un platform game din anul 2023 creat de dezvoltatorul indie Tour De Pizza. Jocul a prins popularitate din cauza gameplay-ului foarte rapid și din cauza animației amuzante hand-drawn a jocului. Datorită ritmului foarte rapid, necesită o reacție și o coordonare foarte bună pentru a evita obstacolele și a învinge inamicii pentru terminarea nivelelor.  Jocul nu prezintă multe glitch-uri pentru speedrun, ceea ce fac speedrun-urile mai lungi, asta însemnând mult timp în care persoana trebuie să fie atentă la tot ceea ce face pentru a termina jocul cât mai rapid. Recordul actual pentru any% este de 1h 2m 25s, recordul fiind stabilit de către impossabank.

Super Meat Boy

Super Meat Boy este un platform game din anul 2010 conceput de Edmund McMillen și Tommy Refenes sub numele colectiv de “Team Meat”. Ceea ce definește jocul sunt nivelele dificile și pline de suspans și intensitate. Dificultatea jocului la nivel de speedrun constă în precizia timing-ul salturilor și diverselor trucuri pentru a economisi cât mai mult timp. Jocul necesită sute de ore pentru a stăpâni anumite trucuri și mișcări esențiale speedrunning-ului. Recordul actual pentru any% este de 17m 17s, performat de jucătorul Matte.