Piața domestică japoneză este una foarte căutată de entuziaștii de automobile din toată lumea. Aceste mașini vintage, gândite de inginerii de top de la cele mai mari companii producătoare de autovehicule din lume: Toyota, Nissan, Honda, Subaru, Mitsubishi, majoritatea au fost concepute în cadrul unor programe de dezvoltare a diviziilor de curse, deci, ca și concluzie, sunt rezistente, au o paletă foarte mare de modificări ce pot fi aduse și au o însemnătate mare din punct de vedere istoric pentru aceste branduri.

10. Honda Civic

Photo By: Wassim Chouak

Această serie de hatchback-uri a fost introdusă de Honda în anul 1972 și a primit reputația inițială de autovehicul ușor-poluant și cu consumuri mici de combustibil, dar în timp au fost recunoscute pentru performanță. Platforma foarte ușoară și spațioasă dă foarte multă libertate mașiniștilor să modifice sau să schimbe multe componente. Cele mai populare modificări constau în schimbarea motorului standard cu cele din seria K20 sau B18C de pe modelele Acura Integra GSR sau Tip R. Chiar dacă modelul Civic este a 6-a cea mai vândută mașină din lume, cele care sunt la cea mai mare căutare, sunt foarte rare ceea ce determină un preț mare de vânzare. Acesta este un fenomen care se întâlnește la toate autovehiculele ce urmează în acest clasament.

9. Nissan 240SX

Photo By: Chris Demers

Bazate pe seria S de șasiuri, aceste mașini sport au fost produse între anii 1989 și 1998 și veneau echipate cu motoare de 2.4 litri într-o configurație de 4 cilindri în linie. Din platforma de bază s-au desprins două generații diferite, S13 (1989-1994) și S14 (1994-1998). Deși au fost scoase de mult timp din producție, aceste vehicule sunt încă foarte populare în cultura automobilistică, mai ales când vine vorba de latura de drift. Popularitatea creată în jurul acestei mașini au adus-o in diferite jocuri video: Midnight Club, Forza Motorsport.

8. Mitsubishi 3000GT

Autovehicul produs de Mitsubishi între anii 1990 și 2000, cunoscut pe piața japoneză drept GTO, este una dintre cele mai avansate tehnologic de pe piața de la vremea respectivă. Echipată cu un motor transversal V6 de 3 litri ce dezvoltă 276 de cai putere conectat la un sistem all-wheel-drive propulsează platforma de la 0 la 100 de km/h în 5,7 secunde. Prescurtarea GTO este preluată de la modelul Mitsubishi Galant GTO, care la rândul său l-a preluat de la Ferrari 250 GTO, însemnătatea acesteia fiind „Gran Turismo Omologata”- respecta regulile de omologare pentru sporturile cu motor

7. Nissan R35

Photo by: Jakob Rosen

Dezvăluit în 2007 la Show-ul Auto de la Tokyo, acesta este succesorul bine cunoscutului Nissan R34. Parcurgând faimosul Nurburgring în condiții umede într-un timp impresionant de 7:38 minute, astfel depășind clasicul Porsche 911 Turbo, a setat niște așteptări destul de înalte de la posibila clientelă. Ansamblarea se face la fabrica din Yokohama, Japonia, motoarele fiind ansamblate pe o linie separată doar de către 5 ingineri care la final își marchează munca prin a se semna pe blocul motor. Cea mai performantă variantă utilizabilă pe drumurile publice vine echipată din fabrică cu 600 de cai putere produși de un motor V6 de 3,8 litri, și este vorba de varianta Nismo.

6. Subaru Impreza

Photo by: Wassim Chouak

Subaru este un producător cunoscut mondial ca fiind printre singurii constructori ce echipează autovehiculele lor cu motoare boxer. Mai este cunoscut pentru prezența la etapele de raliuri. Modelele de stradă cu emblema WRX vin cu feature-uri desemnate pentru drumurile forestiere văzute la competiții, cum ar fi motoare cu turbină, suspensie întărită și tracțiune integrală. Pe lângă variantele WRX mai există și cele STi care aduc modificări mai mult mecanice. Aceste variante au avut cel mai mult succes în campionatele de raliuri. WRX este prescurtarea de la World Rally eXperimental, iar STi de la Subaru Tecnica International.

5. Mitsubishi Lancer Evolution

Photo by: Chris Demers

Această intrigantă mașină sport provine dintr-un model destinat pentru confort și costuri reduse. Din anul 1992 până când producția s-a terminat în anul 2016, „evoluția” acestui vehicul poate fi comparată cu un proiect la care s-a tot adăugat de la generație la generație. Numele provine de la Evoluția de la Lancer la ceva mai mult, ceea ce și este. Prima versiune era doar un Lancer pe steroizi, alt diferențial, motor cu turbină și suspensie întărită. Există 10 variante ale acestei evoluții, dintre care doar ultima (Evo X) nu împărtășește motorul cu restul. La fel ca și Subaru, Mitsubishi s-au implicat și ei în competițiile de raliuri, existând o strânsă bătălie pe traseu între cei doi constructori.

4. Honda NSX

Photo by: Adrian N

Acesta este un vehicul cu 2 locuri, „mid-engine coupe” produs de Honda. Platforma aceasta este inspirația pentru modelul McLaren F1, aflăm de la Gordon Murray, care susține că șasiul are performanțe foarte bune. Produs de Honda ca o continuare a unui proiect de a egala sau a depăși performanța motoarelor V8 de la Ferrari din acea vreme. Aceasta este cunoscută din mai multe motive, printe care: prima mașină ce are caroseria în întregime din aluminiu, proiectanții s-au inspirat de la aeronave de vânătoare pentru a face design-ul interior, aerodinamica este inspirată din Formula 1 iar în ultimele stadii ale dezvoltării a contribuit Ayrton Senna.

3. Mazda RX-7

Cunoscute în industrie și în comunitate ca fiind printrele puține vehicule ce vin echipate cu un motor tip Wankel, acestea au fost produse în 3 variante: FB, FC și FD. În total au fost vândute puțin peste 68.000 din cauza taxelor aplicate de statul Japonez pentru lățimea crescută a autovehiculului, acestea afectând vânzările. Pe de altă parte, aceasta este prima mașină Japoneză exportată cu un motor cu sistem de turbo-uri secvențiale ce dezvolta 276 de cai putere. Un alt factor ce împiedică mulți pasionați să achiziționeze un RX-7 în zilele noastre sunt prețurile astronomice și dificultatea ridicată adusă de mentenanța motorului Wankel. Acestea necesită atenție sporită frecventă, având tendința de a consuma ulei și de a gripa motorul din cauza uzurii aduse garniturilor de pe vârfurile pistonului. Punând toate aceste plusuri și minusuri într-o balanță, concluzionăm că nu este cea mai ieftină, economică, liniștită mașină, dar pentru utilizatorul potrivit este tot ce caută.

2. Nissan R34

Photo by: Jakob Rosen

Asemănătoare cu alte istorii din acest listicol, și acest vehicul se trage dintr-un sedan economic care în timp a ajuns să fie cea mai râvnită și căutată mașină produsă în Japonia. După dispariția siglei GT-R ultima dată văzută la modelul precedent R33, aceasta a reapărut în anul 1999 însoțită de modificări la șasiu, turbo, eșapament și intercooler. Modelul de bază venea echipat cu un motor I6 cu o capacitate cilindrică de 2,6 litri ce dezvolta 327 de cai putere. De la această variantă numerele continuă să meargă în sus. Cunoscutele modele V-Spec vin cu diverși senzori pentru monitorizarea parametrilor, bucăți grele din șasiu înlocuite cu carbon, renunțarea la radio și la sistemul de aer codiționat și diverse modificări la nivel electronic ale motorului. Cea mai avansată variantă existentă din fabrică este Nismo Z-Tune care vine cu modificări la blocul motor, adaugă un turbo extra și atinge 493 de cai putere. Doar 20 de bucăți au fost fabricate.

1. Toyota Supra

Photo by: Anastase Maragos

Cea mai cunoscută arătare din acest top, bine cunoscutul model Toyota a fost, este și va fi mult timp de acum încolo un model legendar, căutat și apreciat de comunitatea de pasionați. Modelul cel mai cunoscut este Mk4, echipat cu un motor din seria 2JZ cu o capacitate cilindrică de 3.0 litri într-o configurație I6 ce dezvolta 276 de cai putere. Varianta ce prezenta un turbo putea accelera de la 0 la 100 de km/h în doar 4,6 secunde și a demonstrat viteza maximă de 257 km/h, dat fiind faptul ca în Japonia acestea veneau limitate la 180 km/h. Și în cazul acestei mașini turbo-urile acționează secvențial pentru a reduce lag-ul datorat de un singur turbo mare și pentru a lărgi plaja de cuplu maxim. Popularitatea acestui vehicul l-a adus în multe jocuri îndrăgite: Need for Speed, Forza, Asetto Corsa, dar a făcut ca prețurile de vânzare să crească, iar numărul de modele nemodificate ce sunt pe piață să scadă.