CFR vs peisajele din România, antiteza care arată că oricât de greu va fi drumul cu trenul, te poți bucura de peisaj și frumusețea țării.

Trenurile merg prea încet


Ca majoritatea studenților din Cluj-Napoca, merg acasă cu trenul. Stau în Suceava, ceea ce înseamnă că am de petrecut în tren în jur de 7-8 ore, în funcție de x variabile și scuze ale CFR-ului. Cele 7-8 ore nu sunt întotdeauna o experiență plăcută, ținând cont de trenurile noastre.Să fim serioși,distanța parcursă este de 322 km, iar timpul este mult prea lung. Să facem un mic calcul : durata traseului (în mod normal) este de 7 ore și 6 minute,din care scădem 30 de minute opririle, deci 6 ore și 36 minute. În urma unei împărțiri, aflăm că viteza medie de deplasare a trenului este de aproximativ 50 km/h. Suntem în 2019, ceea ce ar trebui să ne pună pe gânduri în legătură cu infrastructura căilor ferate.

La nivelul anului 2017, potrivit unei statistici, trenurile CFR au avut întârzieri de peste 4,53 milioane de minute, echivalentul a aproape 9 ani, conform digi24.ro.

Cât despre despăgubiri, doar 70 de călători au primit anul trecut înapoi 35% sau 50% din costul biletului. Dar nu pentru rutele interne. Conform unui regulament al UE, compania trebuie să acorde despăgubiri călătorilor pentru întârzieri, însă statele membre pot acorda derogări. CFR Călători a primit astfel derogare pentru rutele din România și pentru cele din afara UE. Singurele rute pentru care compania de stat plătește despăgubiri pentru întârzieri sunt cele internaționale, mai precis, state din UE.

Un circ horror


Pe lângă durata mare de timp, trenurile noastre sunt pline de cerșetori sau persoane care te fac să te simți incomfortabil.


I-am lăsat persoanei o mică sumă de bani prin simplul fapt că a fost civilizată și chiar a încercat să sugereze că dacă nu avem bani, să nu-i dăm, că este în regulă. Însă, mulți nu sunt ca respectivul, sunt beți sau devin agresivi.


Bineînțeles, apare și domnul care vinde bere și alte produse prin tren.

2 beri la băiatu’ !

Mai bine te ții până acasă


Un alt factor care face din călătorie o experiență neplăcută este baia. Aș putea să pun poză, însă nu cred că este necesar. De cele mai multe ori merg la clasa 1, deci am așteptări mai mari față de clasa a 2-a. Greșit. Băile sunt la fel de groaznice peste tot. Totuși, aici pot fi numiți vinovați pasagerii, care nu au grijă la igiena lor sau a băilor.

Controlori neserioși


Da, am fost și cu nașul atunci când nu am mai prins bilet, dar am stat fără loc, fără să-i fur cuiva scaunul pe care totuși a plătit. De multe ori controlorii primesc aceste sume de bani pentru a lăsa indivizi să se așeze oriunde vor. Cel mai tare m-a deranjat faptul că acest lucru se aplică și la clasa 1, unde se pun liniștiți în scaun tot felul de dubioși fără bilet și nu le face nimeni nimic.

Plăcerea din trenurile de noapte


Cel mai plăcut este să mergi cu un tren de zi, pentru a putea vedea totuși ceva pe geam. La trenurile de noapte povestea stă diferit. De multe ori când urc în tren noaptea, găsesc locul meu ocupat de o persoană care s-a întins frumos să doarmă. Eu ce să fac ? O trezesc, încerc să-i explic că aici este locul meu și încep să-mi mut bagajele pentru a o forța să se miște mai repede. De cele mai multe ori, aceeași scuză – Nu credeam că mai urcă nimeni în tren ! Penibil, mai ales aceste spuse venind de la persoane mature, care ar trebui totuși să aibă puțină rațiune.

Un alt inconvenient al trenurilor de noapte sunt persoanele care nu au somn și țin să împartă cu toată lumea acest lucru – pun muzică tare, se plâng că ba e prea cald, ba prea rece etc. Și nu, aceste lucruri nu vin de la persoane tinere, cum ar fi de așteptat, ci de la navetiști de vârsta a doua. Ah, să nu uităm și de scandaluri, bătăi și alte interacțiuni interesante dintre pasageri.

Urmează să vă prezint o poveste interesantă. Pe data de 3 mai 2018 am plecat din Mangalia spre Suceava. Dată fiind perioada anului, nu am mai avut loc, așa că am stat pe coridor. Trenul oprește în Constanța 40 de minute, timp în care urcă poliția. Nu știam încă despre ce e vorba așa că nu m-am panicat. După ce pornește trenul, cam la vreo 20 de minute apare în vagonul nostru un bărbat, masiv, chel și plin de tatuaje. Acesta era foarte nervos și înjura polițiștii. Și-a găsit loc lângă grupul de persoane cu care stăteam și a început să povestească despre ce s-a întâmplat : acesta i-a prins piciorul unei fete în ușă fără să-și dea seama, de aici pornind tot scandalul. Bărbatul era drogat, așa susținând după vorbele sale ( se putea vedea și fizic) cu cocaină. Era irascibil și nu putea sta locului. Ne-a rugat să-i spunem dacă vedem poliția pentru că ei nu știau că respectivul s-a urcat înapoi în tren. De frică a trebuit să complotăm cu acesta. Partea și mai interesantă este că unul dintre polițiști era chiar tatăl fetei. Când am ajuns în Suceava, am avut surpriza să-l văd pe bărbat coborând în aceeași gară, fără nici o problemă.

Peisajul

Acum, lăsând aspectele negative ale călătoriei cu trenul, ne putem bucura de ce se află dincolo de geamuri : peisajul. Țara noastră ne poate oferi peisaje superbe, mai ales pe această rută feroviară ( Cluj -Suceava). Din Prundu Bârgăului, județ Bistrița, până în Vatra Dornei, județ Suceava, trenul trece printr-o zonă montană, plină de tuneluri feroviare. O bună parte dintre acestea au fost începute în anul 1914. 

Am pregătit imagini și un scurt material video pentru a prezenta peisajul.


Acest clip prezintă un început nu foarte promițător pentru călătoria mea, deoarece locomotiva trenului a întârziat să apară timp de 23 de minute. Partea bună este că trenul a recuperat întârzierea pe traseu, ceea ce demonstrează că există porțiuni de cale ferată unde se poate circula mai rapid. Lăsând aceste aspecte, ne putem bucura de priveliște.

Leave A Comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *