Dacă ai apăsat pe acest articol, atunci putem presupune că întâmpini probleme în a-ți duce la bun sfârșit toate task-urile zilnice și îți dorești să înveți cum ai putea să te organizezi mai eficient.

Îmi pare rău să te dezamăgesc, însă acesta nu va fi încă un alt articol motivațional care pleacă de la premisa că noi știm mai bine decât tine soluția la toate problemele personale legate de time-management. Nu ni se pare corect față de tine să facem acest lucru, așa că nu îți putem garanta că ce vei găsi aici este cea mai bună soluție pentru tine. Pentru asta va trebui să faci puțină introspecție și poate să completezi unul-două teste de autocunoaștere.

Ce îți putem garanta în schimb sunt o serie de pași care te pot ajuta să ajungi o idee mai aproape de o viață organizată și productivă. În alte cuvinte, noi venim cu o serie de sfaturi generale care s-au dovedit a fi de folos pentru o mare majoritate pe parcursul timpului.

Și pentru că ne-am lungit prea mult în introducere, vom da drumul la listă!

Care sunt scopurile tale?

  • for starters, fă-ți un ceai, ia-ți agenda preferată și stiloul ăla de duminică și notează-ți principalele tale scopuri. Ar fi de recomandat să începi cu cele din viitorul apropiat, realizabile. Gata? Super.
  • acum trage o bară și gândește-te ce task-uri zilnice sunt necesare pentru realizarea acestor scopuri. Spre exemplu, eu știu că dacă îmi propun ca până luna viitoare să alerg 5 kilometri, știu că voi începe încă de săptămâna aceasta să alerg cel puțin un kilometru pe zi.
  • la final, după ce ți-ai trasat în linii mari prioritățile, vei avea nevoie de niște cunoștințe minime de aritmetică, mai exact, te poți gândi cât timp ești dispus să aloci pentru fiecare task în parte. ai grijă să nu neglijezi odihna sau timpul de relaxare, dar să aloci câte puțin pentru fiecare scop în parte.

Dacă încă simți nevoia de ajutor, am să las aici o aplicație care te-ar putea ajuta să-ți iei doza de motivație necesară pentru a-ți separa task urile eficient.

Lucrează invers

Un articol care mi-a atras atenția a pus accentul pe un sfat foarte important când vine vorba de time-management:

Ce se întâmplă când ai prea multe task-uri și nu ești încântat de acest lucru? Here`s a tip! Începe cu ce e mai greu, astfel spre final vei rămâne cu ceea ce e mai ușor. În acest fel nu ți se va părea complicat de rezolvat pentru că, cu cât înaintezi, lucrurile vor deveni mai ușoare, și nu mai grele. Este un fel de trick pentru creierul tău. Folosind această metodă îi vei da impresia că sarcinile care trebuie rezolvate devin mai ușoare. În acest mod vei termina mai repede și nu te vei simți obosit.

Look around you

Oprește-te pentru câteva momente din citit și aruncă o privire în jurul tău. Cum arată camera ta? Spațiul tău de lucru? Ai patul făcut? Sunt hainele tale în ordine? Cum e aerul? Trăiești într-un mediu care să încurajeze productivitatea? Sau te demoralizezi de fiecare dată când îți aduci aminte de chiuveta plină de vase și de mormanul de rufe murdare pe care nu le-ai băgat încă la spălat? Nu îți punem întrebările astea pentru a te descuraja, însă data viitoare când te simți copleșit de sarcinile de lucru, oprește-te puțin și întreabă-te dacă camera în care îți desfășori activitatea îți inspiră productivitate. Uneori poate conta mai mult decât ai crede.

Învață să spui nu

Nu am foarte multe de adăugat aici, așa că cel mai bine ar fi să las acest minunat articol aici, care dezvoltă cum nu se putea mai bine conceptul de prioritizare productivă.

La sfârșit, îmi doresc doar să adaug că problematica asta atât de generală cum e time-management, există soluții personale, subiective. Remember you can do this and don’t forget that… 🙂